
Krasne, 2023-01-13
CENTRUM ADMINISTRACYJNE
OBSŁUGI PLACÓWEK OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZYCH
IM. JANUSZA KORCZAKA W KRASNEM
16-060 Zabłudów
Krasne 3
ZAPYTANIE OFERTOWE
do którego zgodnie z art. 2, ust. 1, p.1 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022r., poz. 1710 t.j. z późniejszymi zmianami) stosowanie przepisów tej ustawy jest wyłączone.
Centrum Administracyjne Obsługi Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych im. Janusza Korczaka w Krasnem zwraca się z prośbą o złożenie oferty na:
Opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej remontu i przebudowy budynku Domu Dziecka nr 2 (dawnego dworu wpisanego do rejestru zabytków) zlokalizowanego na terenie Centrum Administracyjnego Obsługi Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych im. Janusza Korczaka w Krasnem, w gminie Zabłudów
zgodnie z załączonym opisem przedmiotu zamówienia.
Realizacja przedmiotu zamówienia rozpocznie się od dnia zawarcia umowy w terminie do 10 miesięcy.
Zamówienie składa się z trzech etapów:
I Etap – projekt remontu/wymiany więźby dachowej oraz zabezpieczenia przeciwwodnego ścian piwnicznych i fundamentowych
II Etap – projekt prac remontowych wewnątrz obiektu
III Etap – projekt prac remontowych elewacji budynku
W odpowiedzi prosimy podać cenę ryczałtową brutto za sporządzenie kompleksowej dokumentacji obejmującej również pełnienie nadzoru autorskiego (nie więcej niż 5 pobytów Projektanta na budowie dla każdego etapu realizacji inwestycji).
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt z Grażyną Zimnoch, tel.: 503-612-950 e-mail: domdzieckakrasne@st.bialystok.wrotapodlasia.pl
Ofertę należy przedłożyć w nieprzekraczalnym terminie do 20.01.2023r. do godz. 15.00, drogą elektroniczną na adres: domdzieckakrasne@st.bialystok.wrotapodlasia.pl jako odpowiedź na zapytanie ofertowe.
Grażyna Zimnoch
Dyrektor Centrum Administracyjnego Obsługi
Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych
im. Janusza Korczaka w Krasnem
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
CPV 71220000-6 Usługi projektowania architektonicznego
CPV 71248000-8 Nadzór nad projektem i dokumentacją
Opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej remontu i przebudowy budynku Domu Dziecka nr 2 (dawnego dworu wpisanego do rejestru zabytków) zlokalizowanego na terenie Centrum Administracyjnego Obsługi Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych im. Janusza Korczaka w Krasnem, w gminie Zabłudów
A. Opis obiektu budowlanego
Dom Dziecka nr 2 znajduje się w budynku dawnego dworu, stanowiącego część założenia dworsko – parkowego wpisanego do rejestru zabytków decyzją nr A-299 z dn. 26.08.2010 roku.
Budynek wzniesiono około 1935-37 roku. Jest to obiekt parterowy z częściowo użytkowym poddaszem i pomieszczeniami w facjatach na elewacjach wzdłużnych, podpiwniczony łącznie z tarasem. Dwór posadowiono na kamiennym cokole, ściany części nadziemnej wymurowane z cegły ceramicznej i otynkowane. Główne wejście znajduje się w elewacji frontowej, północno – wschodniej, w portyku złożonym z par rozsuniętych kolumn i balkonu powyżej. Ściany gładkie, ujęte płaskimi pilastrami w narożach i zwieńczone gzymsem schodkowym, okna wielokwaterowe, w części środkowej zamknięte półkoliście. Dach polski, czterospadowy, z facjatami, kryty ocynkowaną blachą.
Powierzchnia użytkowa obiektu – ok. 464 m2
Kubatura budynku – ok. 2240 m3
Zamawiający dysponuje aktualną Ekspertyzą mykologiczno – konstrukcyjną z dn. 16.06.2021r.
B. Przedmiot zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje:
- Opracowanie inwentaryzacji budowlanej w zakresie niezbędnym do zrealizowania planowanej inwestycji.
- Uzyskanie wytycznych konserwatorskich na planowany zakres robót.
- Wykonanie mapy do celów projektowych (o ile będzie wymagana).
- Uzyskanie warunków przyłączenia od gestorów sieci w przypadku przebudowy istniejących przyłączy (o ile będzie wymagane).
- Opracowanie Programu Prac Konserwatorskich.
- Opracowanie operatu wodno – prawnego dla wykonania drenażu opaskowego i odprowadzenia wód opadowych do gruntu.
- Uzyskanie pozwolenia wodno – prawnego.
- Opracowanie projektu architektoniczno – budowlanego w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę.
- Opracowanie informacji BIOZ.
- Opracowanie Projektowanej Charakterystyki Energetycznej budynku.
- Uzgodnienie projektu architektoniczno – budowlanego z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych.
- Uzyskanie pozwolenia konserwatorskiego na prowadzenie prac budowlanych.
- Wykonanie badań stratygraficznych (o ile będą wymagane).
- Uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę.
- Opracowanie projektu technicznego w branży konstrukcyjnej, instalacji sanitarnych i instalacji elektrycznych.
- Opracowanie projektu wykonawczego w branży architektonicznej, konstrukcyjnej, instalacji sanitarnych i instalacji elektrycznych.
- Opracowanie przedmiarów robót dla każdej branży.
- Opracowanie kosztorysów inwestorskich dla każdej branży.
- Opracowanie Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych dla każdej branży.
C. Zakres robót
I Etap
- Wykonanie izolacji przeciwwodnej pionowej oraz termicznej ścian piwnicznych i fundamentowych poniżej gruntu.
- Wykonanie izolacji poziomej w formie iniekcji.
- Wykonanie drenażu opaskowego.
- Remont kamiennego cokołu.
- Odtworzenie opaski wokół budynku.
- Naprawa i remont schodów zewnętrznych.
- Wykonanie studzienek przy oknach piwnicznych.
- Remont ścian oporowych i nawierzchni pochylni.
- Remont więźby dachowej wraz z jej wzmocnieniem.
- Ocieplenie połaci dachowych, wykonanie nowego pokrycia, montaż drabinek śniegowych i ław kominiarskich.
- Wymiana obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych.
- Wykonanie wyłazu dachowego.
- Rozbiórka i ponowne wymurowanie kominów od poziomu stropu poddasza, ocieplenie ścian kominowych w przestrzeni nieogrzewanego strychu i powyżej połaci dachowych.
- Wykonanie instalacji odgromowej.
- Wykończenie połaci dachowych od wewnątrz (zabezpieczenie warstwy izolacyjnej).
II Etap
BRANŻA ARCHITEKTONICZNO – BUDOWLANA
- Ocieplenie ścian budynku od wewnątrz.
- Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej na nową z odwzorowaniem charakteru stolarki historycznej.
- Wymiana parapetów wewnętrznych.
- Ocieplenie stropu nad piwnicą.
- Ocieplenie posadzki na strychu nieużytkowym.
- Przebudowa i remont łazienki na piętrze.
- Wymiana posadzek we wszystkich pomieszczeniach.
- Remont lub przebudowa schodów wewnętrznych.
- Remont ścian i wymiana sufitów podwieszonych.
- Prace malarskie wszystkich ścian i sufitów, po wykonaniu prac instalacyjnych.
- Konserwacja lub wymiana stolarki wewnętrznej.
- Remont pomieszczeń piwnicznych – skucie zawilgoconych tynków, osuszenie ścian, naprawa murów, otynkowanie, pomalowanie, wykonanie warstw posadzkowych z izolacją przeciwwodną, przebudowa schodów.
- Remont istniejących kanałów wentylacyjnych i budowa nowych (o ile to możliwe).
BRANŻA INSTALACYJNA SANITARNA
- Kompleksowa wymiana instalacji centralnego ogrzewania – wykonanie nowych przewodów z izolacją, montaż grzejników.
- Wymiana instalacji wodno – kanalizacyjnej.
- Modernizacja wentylacji grawitacyjnej – montaż nasad hybrydowych.
BRANŻA INSTALACYJNA ELEKTRYCZNA
- Kompleksowa wymiana i rozbudowa instalacji elektrycznej oświetleniowej, gniazd wtykowych, wyłączników.
- Montaż opraw oświetleniowych LED.
- Podłączenie nasad hybrydowych.
III Etap
- Naprawa ewentualnych pęknięć murów.
- Remont elewacji budynku z całkowitym skuciem tynków, uzupełnieniem ubytków, wykonaniem nowego tynku zgodnego z wytycznymi konserwatorskimi.
- Wymiana parapetów zewnętrznych.
- Remont portyków wejściowych.
- Remont tarasów.
- Remont lub wymiana balustrad na tarasach.
D. Termin realizacji
Termin wykonania prac projektowych trzech etapów wraz z uzyskaniem niezbędnych opinii i pozwoleń – do 10 miesięcy od dnia podpisania umowy.
E. Podstawy prawne
Dokumentację projektową należy wykonać o aktualnie obowiązujące prawo budowlane oraz polskie normy z nich wynikające, w szczególności o następujące przepisy:
a) Ustawa z dn. 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.U. 1994 nr 89 poz. 414 z późniejszymi zmianami)
b) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. 2002 nr 75, poz. 690 z późniejszymi zmianami)
c) Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. 2012 poz. 462 z późniejszymi zmianami)
d) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. 2003 nr 120, poz. 1126 z późniejszymi zmianami)
e) Ustawa z dnia 20 maja 2016 r. o efektywności energetycznej (Dz. U. 2016 poz. 831 z późniejszymi zmianami)
f) Ustawa z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków (Dz. U. z 2021 r. poz. 497 z późniejszymi zmianami)
g) Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. 2004 Nr 92 poz. 881 z późniejszymi zmianami)
h) Rozporządzenie z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. 2021 poz. 2458 z późniejszymi zmianami)
i) Rozporządzenie z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego
F. Informacje dodatkowe
a) Projektant przed podpisaniem Umowy na prace projektowe złoży oświadczenie dotyczące doświadczenia zawodowego, w którym wskaże co najmniej 5 realizacji wykonanych w ostatnich 5-ciu latach, a które dotyczyły remontów lub przebudowy wyłącznie obiektów wpisanych do rejestru zabytków wraz z datą uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę lub decyzji – pozwolenia konserwatorskiego.
b) Wszystkie prace projektowe należy wykonać w oparciu o uzyskane wytyczne konserwatorskie. Przedstawiony zakres prac może nieznacznie ulec w trakcie uzgodnień z konserwatorem zabytków.
c) Projektant wraz z Protokołem przekazania dokumentacji projektowej złoży pisemne oświadczenie, iż jest ona kompletna, posiada aktualne uzgodnienia między branżami i w pełni wystarczy do realizacji przedmiotowego zadania.
d) Uzyskanie koniecznych opinii, pozwoleń i uzgodnień pozostaje do realizacji po stronie Projektanta.
e) Dokumentacja projektowa musi być wykonana w sposób umożliwiający przeprowadzenie postępowania przetargowego w celu wyłonienia wykonawcy robót budowlanych, zgodnie z obowiązującą ustawą Prawo zamówień publicznych.
f) Zamawiający zastrzega sobie możliwość cyklicznych spotkań z Projektantem i Użytkownikiem obiektu w celu uszczegółowienia uzgodnień i monitorowania postępu prac projektowych.
g) Przed przystąpieniem do prac projektowych Projektant powinien dokonać wizji lokalnej obiektu.
h) Zakres koniecznych prac, zastosowane rozwiązania technologiczne oraz rodzaj stosowanych materiałów projektant zobowiązany jest uzgodnić z Zamawiającym lub z Użytkownikiem placówki.
i) Przedmiot zamówienia obejmuje również przekazywanie na wezwanie Zamawiającego wyjaśnień i odpowiedzi na pytania potencjalnych wykonawców robót budowlanych podczas prowadzonej procedury przetargowej.
Grażyna Zimnoch
Dyrektor Centrum Administracyjnego Obsługi
Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych
im. Janusza Korczaka w Krasnem